donderdag 17 november 2011

Sinterklaas - Charlotte Dematons


Het allermooiste Sinterklaasboek dat ik ken, is het boek van Charlotte Dematons: Sinterklaas. Het heeft prachtige platen waarop alleste zien is,  wat je weten wil over Sinterklaas: hoe zijn huis in Spanje er uit ziet, hoe de boot er van binnen uitziet, hoe hij HulpSinterklazen uitzoekt. en nog véél meer. Het is een boek zonder tekst, de platen staan vól met leuke details. Er is heel veel te bespreken. Koop dit boek, je zult er van genieten (met of zonder kind(eren).
In december 2010 exposeerde Charloote in het Anton Pieck Museum in Hattum haar tekeningen uit het boek "Sinterklaas". Tijdens de expositie was deze presentatie te zien, waarin ze over haar werk vertelt.
Trouwens, in 2008 won ze voor dit boek de Gouden Penseel!

Ga er even lekker voor zitten...



3 opmerkingen:

Anny zei

Je blijft kijken in het boek. Ik kocht het geloof ik al in 2008. Won het toen geen gouden penseel ofzo?

Willy zei

Leuk zo'n Sinterklaasboek, het doet me denken aan die schoolplaten van vroeger waar ook zoveel op te zien was.

Jolanda zei

Zal ik, zal ik, zal ik mijzelf verwennen met dit prachtige boek. Ja, ik doe het.