donderdag 18 april 2013

Als de kat van huis is...


dansen de muizen op het aanrecht! 

"Wat ga je doen, vanmiddag?" vroeg ik, voor ik vertrok naar het Karmelklooster. Zondagmiddag - beetje in de tuin of zo, dacht ik. "Kweenognie", zei Action Man. "Rustig aan, boekje lezen, onkruid wieden, zoiets".

Gerustgesteld vertrok ik voor een middagje vriendin/kletsen/kultuur/ handwerken. Bij terugkomst hing het aanrechtblad scheef tegen de muur en waren de kastjes gesloopt. Tssss, had dat niet even kunnen wachten? Hadden we beter samen kunnen doen, toch?

Nu is het daar helemaal kaal, zijn nieuwe leidingen aangelegd en "moesten" we vandaag naar Ikea. Kastje, aanrechtblad, wasbak en nog wat losse onderdelen inslaan. WorkMate opgehaald (nog nooit bij Ikea geweest!!) en op naar Groningen. Boodschappenlijst uitgeprint, rondleiding door het pand aan WorkMate gegeven en toen naar de catacomben voor een rondje langs de stellingen. Ik moet zeggen: kind kan de was doen - met die lijst kun je alles vinden! Super! Ik mocht ook nog iets meenemen, waar ik al een tijdje verliefd op ben. Toppie!!

Omdat Action Man thuisgekomen op andere plek geroepen werd, kon ik zelf met mijn speeltje aan de gang. Kijken of de handleiding voor een vrouwelijke leek ook te volgen is...



Neeee, het is geen ouderwetse fiets met een bakje voorop.... dit is het geworden:


een petrol blauw trolleywagentje.

In de winkel vlogen de grappen al door de lucht: ideaal om de katten uit te laten - in elk bakje eentje  en dan kun je er op uit. Duhh, wij zijn niet helemaal gestoord...
Hier komen mijn tekenspulletjes in, naast het werkblad en de stoel. Kan ik op het werkblad ook de naaimachine laten staan en is er ruimte voor het snijblad om stofjes te snijden. 
O ja, ook de vrouwelijke leek kan dit fluitend in elkaar zetten - eitje!!

2 opmerkingen:

Anny zei

Prachtig wagentje... volgens mij wil de poes echt zo wel uit... de hondjes zouden het wel weten hoor!

Willy zei

Daar ben ik ook al een tijdje verliefd op, maar heb 'm nog steeds niet meegenomen ;(
De kleur is ook helemaal toppie!