donderdag 11 april 2013

Huswif - blz. 2


Ik ben verbaasd, dat mijn oogjesrandje zo eenvoudig was om te maken. Ik was bang, dat ik de festonsteekjes niet zou kunnen zien, maar dat viel erg mee.  Het driehoekje ga ik op het flapje naaien in plaats van een initiaal. Die heb ik niet en het borduren trekt me niet zo. Misschien op een andere plek?

De ondergrond is weer van hetzelfde stukje seersuckerkatoen als de eerste bladzijde. Het keperband ligt klaar om verder gespeld te worden. Nog even kijken naar wat ik allemaal mee wil nemen - potlood, lineaaltje, bruine stift om te kunnen journallen, Misschien nog een borduurschaartje? Dit flapje komt aan de linkerkant, rechts komt een tasje voor een aantekenblokje.


Het breiwerk schiet langzaam op - met het dunne mohairgaren en de enorme hoeveelheid steken ben ik wel even bezig met een toer. Het dunne garen zorgt voor een soepele rand. Ik heb nu 5 cm. gebreid, het moet wel 7 worden. Ik hoop het te halen met dit bolletje (en anders stopt het toch gewoon wat eerder?)


6 opmerkingen:

Monica zei

Wat wordt jouw huswif mooi zeg!

Willy zei

Wat een mooi stukje tule heb je daar voor gebruikt.
Succes ook met je breiwerk.

liefdevoortextiel zei

Je huswif wordt heel mooi,het kantwerk komt er mooi op uit. Succes ermee!

Ankie zei

prachtig kant en wat een moi zelf gemaakt randje van festonsteken, heb je daar een lesje voor gevolgd ? groetjes ankie

Anny zei

Wat een werk, die festonsteken en het breiwqerk ziet er ook al zo indrukwekkend uit.

marcella zei

ha, leuk dat flapje, ik herken het onmiddellijk :) Toevallig net ook weer eens een huswif updeetje geplaatst, zowel op blog als de huswif yahoo-groep. het blijft een spannend project