vrijdag 23 januari 2015

Wijze Woorden - 4 Wie durft te dwalen


Een vrije ochtend betekent, dat ik op een gegeven moment even in mijn zolderkamer bezig ben. Kan van alles zijn: beetje strijken, beetje opruimen, beetje rommelen.. De zon is er bij, de narcisjes doen hun best en mijn amaryllis schiet uit haar bol omhoog.



Ik kan niet strijken ;)) de strijkplank is bezet omdat ik bezig ben plaatjes uit te zoeken. De Wijze Woorden van deze week zijn nog niet uitgezocht. Er is wel een tekst, maar nu nog de "goede" plaatjes erbij. Lekker rommelen betekent, dat er altijd wel iets te voorschijn komt. Vaak geeft één plaatje de aanzet voor de aanvulling. Hier is het een kopie van een doolhof op roze papier. 


Op het werkblad ben ik bezig: het doolhof in een paar stukken, gesneden sluit aan bij de tekst van deze week: "Wie durft te dwalen, vindt nieuwe wegen". Een uitspraak van niemand minder dan Erasmus!



Een doolhof is een vorm van dwalen, omdat je niet goed weet, hoe je bij het middelpunt komt. Mijn doolhof heeft nu losse eindjes, je kunt doorlopen naar een onbekende bestemming. Alles is goed, want op elke plek zit een hartje. 

bij nader inzien had ik beter een doolhof op een witte ondergrond kunnen nemen ;)) 

Op deze site (klik) staan 7 definities van het woord dwalen - ik kies voor: je verplaatsen zonder duidelijke richting. Op deze manier ontdek je nieuwe dingen.

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Inderdaad hele wijze woorden; als je nergens aan begint kom je ook nergens...
En laat ik nu de strijkplank ook werkelijk overal voor gebruiken! Het is zo'n handige extra tafel hè...

Marguerite zei

Flauwe smoes hoor! Dat je nu niet kan strijken. Hihih...
Hier is de strijkplank ook meer een soort van bijzettafel.