zaterdag 16 juli 2016

Weefmarkt Hoorn


Het leek dit jaar een stuk beter als vorig jaar met het weer -
ons schoolreisje inspiratiedagje:
prachtige wolken boven de Afsluitdijk

Op het parkeerterrein aangekomen voegen we ons in de rij
bij de parkeerautomaat.
Er wordt onderling gecommuniceerd over
de werking ervan: alleen pinnen en je moet het kenteken invoeren.
We combineren: ik pin, vriendin geeft haar kenteken door.

Dan overleg: wel of niet de jas mee?

niet,

en dat is jammer...
want nog geen half uur later regent het pijpenstelen!

Gelukkig staan we intussen voor de winkel van Schouten,
dus eerst nog geen probleem.
Zulke mooie garens in de prachtige kleuren,
patronen voor omslagdoeken, sjaals en cols..

De verleiding van het  garen van Handmaiden is niet te weerstaan,


deze foto is van Schouten zelf, dan krijg je een indruk van het aanbod.
Er was al heel veel van verkocht, werd ons verteld.
Het vliegt de deur uit! 

Na een investering in een opvouwbaar pluutje
vervolgen we onze tocht.


 Uiteindelijk zijn dit mijn aankopen, alles past bij elkaar, terwijl ze toch echt bij verschillende kramen gekocht zijn.
Katoengaren in een prachtige combinatie,
een streng olijfgroene (handgeverfd) wollen garen - te mooi om achter te laten...

Het nieuwste nummer van het blad van Wieke en ook het blad Trui is interessant genoeg om mee te gaan. .


Op het lijstje stond garen voor het Persian Dreams project,
Hier kun je lezen, dat ik niet tevreden  was over mijn eerste probeersel.. 

Nu heb ik proefbolletjes gekocht bij Wol & Co,,
dit wordt heel mooi, denk ik. Net even wat dikker garen.
Eerst  een proefblok breien..


De paars/grijze toverbol past prachtig bij het zachte grijs
wat ik eerst voor de PD gedacht had.



Daar bedenk ik nog wel wat voor.

Deze keer geen foto's van de kramen, want het was wel erg nat. 
Deze keer waren er 189 stands, je voelt wel, hoe groot het is.
Ik vind het elk jaar weer een heerlijk uitstapje, 
je raakt aan de praat met andere bezoekers en de kraamhouders.
Dit jaar gingen de gesprekken ook vaak over buienradar:
komt er nog meer, hoe lang duurt het en: wanneer wordt het droog?

Volgend jaar weer!




4 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat jammer toch dat het weer iedere keer zo tegen werkt.
Vorig jaar lagen we met de boot in Hoorn en kon ik tussen de buien door heerlijk over de markt struinen.
Dit jaar niet geweest. Misschien volgend jaar en dan met heel mooi weer.

vrouw Hommel zei

leuk om je aankopen te zien, ik was er ook en vond het ook heel leuk met net als jij ook een plu gekocht

Villa Zeezicht zei

Wat moet dit, ondanks die pijpenstelen, een leuke dag geweest zijn! Je aankopen zijn prachtig en inspireren weer tot nieuwe projecten. Het blad Trui kende ik niet maar de website is ook al erg leuk! Thnx voor de tip!

Anny zei

Jammer dat het zo vreselijk regende. Maar het heeft je keuse voor draadjes niet beïnvloed. Een geslaagd schoolreisje...